Jeśli chcesz wziąć udział w Europejskim Kongresie Rad Młodzieżowych (EKRM) wystarczy uważnie przejść poniższe kroki:
I etap rekrutacji:
- Zapoznaj się z Regulaminem EKRM
- Pobierz formularz zgłoszeniowy (załącznik nr 1 do Regulaminu). Jeśli masz ukończone 18 lat wypełniasz formularz dla uczestnika pełnoletniego, jeśli jeszcze nie masz ukończonych 18 lat wypełniasz formularz dla uczestnika niepełnoletniego.
- Zaloguj się na stronie https://wspolnie.eu/pl/
- Zaloguj się na platformie Konferencji w sprawie przyszłości Europy https://futureu.europa.eu/?locale=pl
Formularz zgłoszeniowy razem z potwierdzeniem bycia użytkownikiem strony https://wspolnie.eu/pl/ i platformy https://futureu.europa.eu/?locale=pl wysyłasz na adres mailowy kongres@instytutmlodziezy.pl
Po przesłaniu niezbędnych dokumentów otrzymasz od nas potwierdzenie zakwalifikowania się do II etapu rekrutacji.
II etap rekrutacji:
- Jeśli jesteś uczestnikiem niepełnoletnim do 3 maja 2022 jesteś zobowiązany odesłać nam zgodę rodzica lub opiekuna prawnego na Twój udział w Kongresie.
- Rejestrujesz swoje wydarzenie przed jego rozpoczęciem na platformie Konferencji w sprawie przyszłości Europy.
- Do 3 maja 2022 powinieneś zorganizować wydarzenie w ramach Konferencji o przyszłości Europy.
- Po zakończeniu wydarzenia zamieszczasz rekomendacje z niego płynące na platformie Konferencji.
- Wypełniasz sprawozdanie z wydarzenia (załącznik nr 4 do Regulaminu) i odsyłasz nam adres mailowy kongres@instytutmlodziezy.pl.
Wskazówki:
– Twoje wydarzenie będzie oceniane pod dwoma kryteriami
- Formalnym
- Merytorycznym
Wymogi formalne to: wysłany formularz zgłoszeniowy z informacją o pełnieniu mandatu młodzieżowego radnego/ radnej oraz przesłanie potwierdzenia bycia użytkownikiem strony wspólnie.eu i platformy Konferencji w sprawie przyszłości Europy.
*W przypadku osób niepełnoletnich wymogiem formalnym jest przesłanie do 3.05.2022 zgody rodzica lub opiekuna prawnego na udział w Europejskim Kongresie Rad Młodzieżowych.
Kryteria merytoryczne:
Zaangażowanie podmiotów zewnętrznych w organizację, zbudowanie partnerstwa lokalnego z organizacjami pozarządowymi, samorządem lokalnym, siecią Europe Direct, ekspertami Team Europe (punktacja: 0 – 15);
Atrakcyjność i jakość zrealizowanego wydarzenia oraz poziom włączenia młodzieży i jego uczestników do rozmowy w celu wypracowania rekomendacji w sprawie Konferencji o przyszłości Europy (punktacja 0– 20);
Jakość przygotowanego opisu wydarzenia, w tym wykazanie zaakceptowanych i umieszczonych na platformie Konferencji postulatów (punktacja: 0 – 20);
Jakość przygotowywanych komunikatów prasowych do mediów, zaangażowanie innych podmiotów do promocji, zapewnienie widoczności działań, umieszczenie na materiałach informacyjno-promocyjnych wymaganych logotypów (punktacja: 0 – 15)