Program

Europejski Kongres Rad Młodzieżowych

Uprzejmie informujemy, że program będzie systematycznie aktualizowany. Prosimy śledzić zmiany.

Pobierz program
(wersja z 18 marca 2019 roku)

 

nazwa warsztatu prowadzący opis warsztatu BIO prowadzącego 
Warsztat dla opiekunów młodzieżowych rad: Jak wspierać działania młodzieżowych  rad? Robert Waraksa Młodzieżowe Rady są i mogą być miejscem zainteresowania i zaangażowania młodych ludzi w sprawy publiczna na poziomie lokalnym. Ich działalność może skutecznie poprawiać warunki życia młodego pokolenia. Podczas warsztatu uczestnicy znajdą odpowiedź „dlaczego warto” zainteresować młodzież lokalnymi sprawami, wspierać ją w tych działaniach oraz jaka jest w tym rola opiekuna młodzieżowej rady i lokalnych liderów. Radny Rady Miejskiej w Olsztynku (od 2010 roku). W latach 2004-2006 był przewodniczącym Młodzieżowej Rady Miejskiej w Olsztynku I kadencji. Od 2011 roku pełni funkcję opiekuna młodzieżowej rady, z którą za aktywną działalność otrzymał m.in. tytuł „Super Samorząd 2012” oraz „Laur Najlepszym z Najlepszych” w 2014 roku.
Absolwent VIII edycji programu Liderzy Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności oraz programu wymiany kulturowo-zawodowej International Visitor Leadership Departamentu Stanu USA, której tematem przewodnim było Przywództwo w samorządzie lokalnym.
Parlament Europejski w praktyce Aleksandra Polak W trakcie warsztatów uczestnicy dowiedzą się czym zajmuje się Parlament Europejski, jaka jest jego rola w procesie podejmowania decyzji w Unii Europejskiej. Poznają decyzje, które podjął Parlament Europejski i jakie mają konsekwencje dla życia Europejczyków. Warsztat będzie również przestrzenią do dyskusji o sensie brania udziału w wyporach do Parlamentu Europejskiego. Press officer w Biurze Parlamentu Europejskiego w Polsce, ekspertka ds. europejskich, autorka analiz i publikacji na temat polityk i instytucji Unii Europejskiej. Absolwentka Kolegium Europejskiego w Natolinie, University of Sussex w Wielkiej Brytanii oraz Uniwersytetu Warszawskiego.
Jaki mogę mięć wpływ na UE? (wokół praktycznych narzędzi i sposobów wpływu) dr Błażej Choroś Jednym z wielu mitów związanych z UE jest przekonanie o braku możliwości bezpośredniego wpływu obywateli na działania Unii i jej przyszłość. Wbrew pozorom możliwości kształtowania  wspólnej Europy nie zamykają się jedynie w możliwości oddania głosu w wyborach do Parlamentu Europejskiego. Celem warsztatów będzie omówienie dostępnych możliwości oddziaływania na legislację oraz przyszłość UE oraz wykorzystanie ich w praktyce. Uczestnicy warsztatów będą pracowali nad przygotowaniem założeń petycji do Parlamentu Europejskiego, zapytań do europarlamentarzystów czy zabraniem głosu w konsultacjach publicznych. Ekspert Team Europe Polska. Adiunkt w Zakładzie Studiów Europejskich w Instytucie Politologii Uniwersytetu Opolskiego. Członek Polskiego Towarzystwa Studiów Europejskich.
Wykorzystanie mediów społecznościowych w promocji wydarzeń Mikołaj Handzlik Uczestnicy moich warsztatów dowiedzą się jak prowadzić komunikację w sieci tak, by wydarzenie dotarło do jak największej widowni, generowało kliknięcia przekładające się na fizyczną obecność i żeby za sprawą nowoczesnych form komunikacji – było interesujące. Były dziennikarz, pracował w dziale komunikacji Parlamentu Europejskiego, przygotowywał kampanię profrekwencyjną do wyborów do PE w 2014 r. Od czterech lat odpowiedzialny za internety i nowoczesne formy komunikacji w Przedstawicielstwie KE w Polsce.
Jak być wyborcą, a nie tylko zagłosować w wyborach do Parlamentu Europejskiego Warsztat prowadzony będzie przez Stowarzyszenie 61, wydawcę portalu www.MamPrawoWiedziec.pl. To warsztat, który pozwala przygotować się do nadchodzących wyborów europejskich. Uczestnicy mają szanse przypomnieć sobie, jak działa Unia i co będą robić posłanki i posłowie, na których Polacy zagłosują 26.05.2019 r. Wcielając się w różne frakcje europejskie w grze symulacyjnej „Wynegocjuj nam Unię” będzie można przyjrzeć się temu, jak Parlament Europejski uchwala prawo, które wpływa na nas i 500 mln Europejczyków. Warsztat prowadzony będzie przez przedstawiciela Stowarzyszenia 61, wydawcę portalu www.MamPrawoWiedziec.pl.
Wystąpienia przed kamerą Piotr Maślak Celem warsztatu jest zbudowanie u uczestników poczucia pewności siebie podczas występów przed kamerą i mikrofonem. Nauka tworzenia spójnego, profesjonalnego i atrakcyjnego komunikatu na potrzeby występu. Budowanie swojego wizerunku w mediach tradycyjnych i nowych (media społecznościowe) Jestem dyplomowanym trenerem biznesu, oświaty i administracji, specjalistą w zakresie wystąpień publicznych i medialnych. Szkoliłem m.in. naukowców, prezesów i menedżerów najwyższego szczebla w sektorze prywatnym i publicznym, NGO, radców prawnych i sędziów, społeczników oraz osoby publiczne. Jestem doradcą ds. komunikacji, autorem wielu strategii komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, komunikacji medialnej i kryzysowej. Pasjonuje się najnowszymi trendami w komunikacji (mobile journalism, social media, brand journalism…). Pasję wdrażam w realizowanych projektach. Jestem wykładowcą Uniwersytetu SWPS, autorem pierwszego w Polsce, kursu Mobile Journalism, realizowanego w ramach uniwersyteckich studiów magisterskich (Uniwersytet SWPS), wykładowcą Warszawskiej Szkoły FIlmowej. Jestem dziennikarzem z 27. letnim doświadczeniem w mediach elektronicznych (TVP1, TVP2, TVP INFO, Polsat, Radio ZET…), autorem i gospodarzem Pierwszego Śniadania w TOK-u (TOK FM), uczestnikiem szkoleń w Telewizji CNN w Atlancie (program IPP), oraz w telewizjach FOX News i FOX 5 w Nowym Jorku. Ale przede wszystkim jestem mężem, ojcem trójki dzieci, zdobywcą korony maratonów polskich, paralotniarzem, miłośnikiem sztuk walki (3 kyu – Ju Jitsu), gitarzystą, zadeklarowanym humanistą, a najbardziej pasjonują mnie ludzie.
warsztat dla opiekunów młodzieżowych rad: Jak uczyć i rozmawiać z młodymi o Unii Europejskiej? dr Olga Napiontek Przyszłość Unii Europejskiej zależy także od tego na ile młodzi ludzie – młodzi obywatele zdobędą odpowiednią wiedzę o UE, będą utożsamiać się z wartościami reprezentowanymi przez UE oraz będą mieli poczucie, że jest ona ambitnym projektem, którego są częścią. My dorośli pracujący z młodymi ludźmi mamy ważną rolę do odegrania, w przygotowaniu chłopców i dziewcząt do bycia świadomymi obywatelami mi Europy. Zapraszam do wspólnej refleksji i rozmowy o tym:  Jak pokazywać młodym ludziom ich korzyści z członkostwa w UE – osobiste/lokalne/narodowe?  Jak zachęcać ich do angażowania się i brania odpowiedzialności za przyszłość Europy? Jak podejmować rozmowę na tematy, które dotyczą UE, a szczególnie interesują młodych ludzi (migracje, BREXIT, bezpieczeństwo w Europie, suwerenność)? W trakcie warsztatu uczestnicy będą mieli okazję zapoznać się z różnorodnymi metodami edukacyjnymi, materiałami pomocniczymi oraz wymienić się doświadczeniami. Współzałożycielka i wiceprezeska zarządu Fundacji Civis Polonus, doktorat z socjologii dotyczący edukacji obywatelskiej w gimnazjach. Edukacją obywatelską zajmuje się na różne sposoby: jest autorką badań i artykułów z dziedziny edukacji obywatelskiej i dialogu obywatelskiego, trenerką projektującą i prowadzącą warsztaty dla nauczycieli, bibliotekarzy, urzędników i młodych ludzi (ponad 700 godzin szkoleniowych), twórczynią i kierowniczką projektów Fundacji, umożliwiającym znaczące uczestnictwo obywatelskie dzieciom, młodzieży oraz dorosłym. Najważniejszy z nich to Młodzieżowe Rady Dzielnic i Gmin, w ramach którego od 2004 roku wypracowujemy procedury konsultacji decyzji podejmowanych przez władze lokalne z młodzieżą. Tworzy projekty na rzecz lepszej edukacji obywatelskiej w szkołach a szczególnie samorządności uczniowskiej. Edukację obywatelską dorosłych wzmacnia poprzez rozwijanie konsultacji i współdecydowania na poziomie lokalnym. Od kilku lat pracuje z bibliotekami publicznymi nad wzmacnianiem ich funkcji jako miejsc edukacji i zdobywania doświadczenia obywatelskiego. W latach 2013 – 2015 kierowniczka merytoryczna w projekcie systemowym „Szkoła Współpracy. Uczniowie i Rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły”, którego liderem było Ministerstwo Edukacji Narodowej (www.szkolawspolpracy.pl). Projekt ten objął ponad 1500 szkół.
ABC Unii Europejskiej. Co Europa robi dla mnie? Piotr Maciej Kaczyński Warsztat będzie przestrzenią do dyskusji: czym jest Unia Europejska oraz po co istnieje? Uczestnicy dowiedzą się co Unia Europejska robi w praktyce dla rozwiązania konkretnych problemów młodych ludzi oraz jaki ma wpływ na życie codzienne Europejczyków. W trakcie jego trwania uczestnicy poznają portal: Co Europa robi dla mnie? Ekspert Team Europe Polska. Były pracownik w Parlamencie Europejskim, gdzie doradzał polskiej delegacji Grupy Europejskiej Partii Ludowej (EPL) w europar-lamencie (2012-2014). A także wykładowca Europejskiego Instytutu Administracji Publicz-nej (EIPA) w Maastricht (2014-). W przeszłości prowadził prace zespołu zajmującego się kwestiami instytucjonalnymi w brukselskim Centrum Studiów nad Polityką Europejską (CEPS, 2007-2012) oraz w Instytucie Spraw Publicznych (ISP) w Warszawie (2004-2007).
Cyberbezpieczeństwo w internecie
Komunikacja z prasą i lokalnymi mediami Maria Magierska Podczas warsztatów uczestnicy poznają metody współpracy z mediami lokalnymi i efektywne sposoby komunikacji z prasą. Dowiedzą się, w jaki sposób Parlament Europejski zachęca dziennikarzy mediów regionalnych do zainteresowania polityką europejską i przenoszenia jej na poziom lokalny Press officer w Biurze Parlamentu Europejskiego w Polsce, absolwentka prawa i filologii polskiej w ramach MISH Uniwersytetu Warszawskiego